Tabung Amin N Azim (Klik HeartBeat Amin N Azim Ye)

Wednesday, January 26, 2011

Azim 5,6 n 7 Months

Nampak sgt mama dah lama x update pasal perkembangan Azim Wafiy nie... bkn nye azim nie x d perkembanagn setiap bulan... cuma mama nie yg x perasan rupanye mama x update dlm umah mama nie... kesian azim kan mama wat cam nie... ok la mama minta maaf atas kelalaian mama nie... hari nie mama update 3 bln terus.. tapi byk yg dah lupa.. x p la atleast mama update juga...

Ok nie update 3 bulan punya...
1) Azim skrg dah merangkak... memula nye azim jd askar dulu.. habis seluruh pelosuk dlm umah tu azim siasat... kot2 la ada penganas... mama terpaksa mop umah 2 ari sekali... bukan umah tu itam sgt pun tapi abuk pasir byk... umah tepi jalan mcm tu la gaya nye.. klu dah mnyusur tu bj jgn ckap la... abuk yg penuh kat bj.... memang dasyat la... aktif sgt azim nie... dapat merangkak pun br 3 mggu nie... bl dah merangkak nie mama lega sikit sbb bj just kotor kat lutut aje... hehehe...

 nie lagak ngeri yg azim buat.. merangkak atas meja...

2) dah mula nak berdiri...yang nie mama gerun sikit.. sbb kaki pun x kuat lagi.. tapi dah mula mengapai sana-sini nak berdiri... asal nmpk apa saje la yg blh di paut utk wat azim berdiri... smbl tergoyang2 bdnnye.. paling eksyen sebelah tgn aje tu.. sblh tgn tu duk memggil2 org...


 3) X reti nak duduk lg... yg nie mama pelik sikit... sbb nye azim dah menyusur, dah merangkak, dah berdiri pun.. tapi x reti letak punggung lagi... bl berdiri nak turun tu azim terus letak lutut...

4) dah mula mkn... azim start mkn masa 5 bulan setgh lg... masa tu mama hanya bg makan nestum cerelac beras saja.. tapi sekarang azim dah mkn nestum pelbagai perisa... tp yg sedihnye mama masih x dapat buatkan bekalan bubur utk azim... hari mggu aje azim dpt mkn bubur.. tetapi kekadang mak ramlah ada jg watkan bubur tuk azim... azim mmg jenis yg kuat mkn... sehari 3x.. pastu pantang nmpak org makan msti mulut brurng tu ternganga2... mmg cute masa nie...

 dap nye mama.. nie tgh mkn ptg.. biskut marie cmpur ss sikit...

5) dah pandai berebut brg ngan abg... brg yag di rebut hanya satu... motor kesayangan abg... abg klu pasal motor tu dia mmg kedekut sikit... sapa pun dia x kasi sentuh... tapi rupanye azim pun berminat kat motor abg nie.. so mula la jd perebutan...

 nie la motor yg selalu di rebutkan oeh dua beradik nie
org sll kata perkembangan baby adalah berbeza2.. skrg mama akuinye.. sbb mama sndiri dah tgk perbezaan perkembangan amin n azim.. sbb mereka nie jarak x jauh so perbezaan tu jelas ketara... mcm dr segi perckapan.. amin dr bby smpai sekarang x byk bunyi.. tapi azim dari enam bulan dah bln mengeluarkan patah perkataan.. kekadang ayat tu jeles aje disebutnye.. mcm mama timang azim.. msti akan kuar perkataan "atut"
 
p/s: mengikuti setiap perkembangan anak adalah perkara yg paling bahagia buat mama... walaupun masa mama utk anak2 sgt terhad...

6 comments:

Yan said...

ade dua anak..
bleh la join 2-2 contest kt blog kite

Yan said...

opss lupa bagi link..
http://www.mayaqarmyla.net

contest sexy baby & kids cartoons..

selamat mencuba

Mama AminAzim said...

yan: me dah join 2-2 contest tu.. tapi br abg aje yg join.. adik blm lg.. guna blog contest: mamaaminazim

Mieja@Amiizaa2001 said...

Happy 7th months azim.....montelnyaaaaa.....:) dah mamam yer....:) muaahhhh dari auntie:):)

Amy Syaquena said...

comelnya si manja nie...

Zur@ZaRi said...

hehehe... thank for berminat... mama dok ipoh jer kan... kalo stakat ipoh da senang. just bgtau nak gambar aper jer... kakak zura akan carikan. nnt next week abg ipar balik antar kat zura. so nnt zura pos/awak dtg amik jer ker...jumper kat maner2 pun boley=)) zura dok manjung. anything boley call zura 016-6901502...